Бүгін Үкімет үйінде ҚР Премьер-Министрі Бақытжан Сағынтаевтың төрағалығымен Үкімет пен халықаралық қаржы ұйымдары арасындағы серіктестік туралы шектелмелі келісімдерді іске асыру жөніндегі Үйлестіру кеңесінің отырысы өтті.

Отырыс барысында бірқатар инфрақұрылымдық жобаларды жүзеге асыру бойынша Еуропа қайта құру және даму банкі мен Дүниежүзілік банкпен ынтымақтастық мәселесі талқыланды.

Үйлестіру кеңесі ҚР Үкіметінің 2014 ж. 9 маусымдағы қаулысымен құрылды. Мақсаты — Қазақстан Үкіметі мен халықаралық қаржы ұйымдары арасындағы серіктестік туралы шектелмелі келісімдерді іске асыру.

www.primeminister.kz

Бүгін ҚР Премьер-Министрі Бақытжан Сағынтаев ҚР Қаржы министрлігінің ұжымына жаңа министр — Әлихан Смайыловты таныстырды.

Мемлекет басшысының жарлығымен Әлихан Смайылов қаржы министрі болып тағайындалды.

«Ол кісіні барлығыңыз білесіздер, қаржы министрінің орынбасары болды, түрлі мемлекеттік қызметтерді атқарды, сонымен қатар Президенттің экономика бағытындағы көмекшісі болды. Қаржы саласын жетік меңгерген. Әлихан Смайылов тәжірибелі маман, басшы. Жаңа лауазымда Мемлекет басшысының сенімін ақтайтынына сенімдімін», — деді Премьер-Министр Бақытжан Сағынтаев таныстыру барысында.

Премьер-Министр Қаржы министрлігінің алдында бюджет мәселесіне қатысты үлкен міндет тұрғанын атап өтті. Оны атқару жұмыстарын сапалы әрі уақытылы орындау қажет. Сонымен қатар, салық бөлігіне қатысты жұмыстарға ерекше көңіл бөлу тапсырылды.

Сонымен қатар, Бақытжан Сағынтаев Бақыт Сұлтановқа бірлесіп жемісті еңбек еткені үшін алғысын білдіріп, жаңа қызметінде табыс тіледі. Еске салайық, Мемлекет басшысының Жарлығымен Б. Сұлтанов Астана қаласының әкімі болып тағайындалған еді.

Айта кетейік, бүгін таңертең Палатаның Қаржы және бюджет комитетінің отырысында ҚР қаржы министрі лауазымына тағайындау үшін Ә. Смайыловтың кандидатурасы келісілген болатын. Аталған мәселе Комитет отырысында «ҚР Парламенті және оның депутаттарының мәртебесі туралы» Конституциялық заңының 22-1 бабына сәйкес қарастырылды.

www.primeminister.kz

Бүгін ҚР Премьер-Министрі Бақытжан Сағынтаев «Шеврон. Еуропа, Еуразия және Таяу Шығыс. Барлау және өндіру» президенті Джеффри Тодд Леви және «Шеврон» Еуразиялық бөлімшесінің жаңа директоры Дж. Балтцтың басшылығымен Chevron компаниясының өкілдерімен кездесу өткізді.

Кездесу барысында мұнай-газ саласында ынтымақтастықты одан әрі дамыту мәселесі талқыланды.

Қазақстанда «Шеврон» компаниясы ірі жобаларды жүзеге асыруға қатысады, оның ішінде «Теңізшевройл» (50%), Қарашығанақ (18%), Каспий құбыр консорциумы (15%) бар.

www.primeminister.kz

«Әлихан Асханұлы Смайылов Қазақстан Республикасының қаржы министрі болып тағайындалсын, ол Қазақстан Республикасы Президентінің көмекшісі қызметінен босатылсын», — делінген, Мемлекет басшысының Ақорданың ресми сайтында жарияланған Жарлығында.

Әлихан Смайылов 1972 жылы дүниеге келген. 1994 жылы Әл-Фараби атындағы Қазақ мемлекеттік ұлттық университетін «қолданбалы математика» мамандығы бойынша тәмамдаған. 1996 жылы ҚР Президенті жанындағы Қазақстан менеджмент, экономика және болжамдау институтының мемлекеттік басқару магистрі дәрежесіне ие болды.

1993–1999 жылдары — «А-Инвест» инвестициялық–жекешелендіру қорының бас маманы; бөлім басшысының орынбасары, ҚР Ұлттық статистика агенттігінің басқарма басшысы; ҚР Статистикалық жоспарлау және реформалар жөніндегі агенттігінің Статистика және талдау комитеті төрағасының орынбасары; бас сарапшы, экономика секторының меңгерушісі, ҚР Президенті Әкімшілігінің мемлекеттік инспекторы болып қызмет атқарған.

1999–2003 жж. — ҚР Статистика агенттігінің төрағасы.

2003–2006 жж. — ҚР сыртқы істер вице-министрі, «Экспорттық несиелер мен инвестицияларды сақтандыру жөніндегі мемлекеттік сақтандыру компаниясы» АҚ басқарма төрағасы.

2006–2009 жж. — ҚР қаржы вице-министрі, «ҚазАгро» ҰХ президенті.

2009–2014 жж. — ҚР Статистика агенттігінің төрағасы.

2014–2015 жж. — ҚР Ұлттық экономика министрлігінің Статистика жөніндегі комитетінің төрағасы.

2015 жылдың желтоқсанында Мемлекет басшысының Жарлығымен ҚР Президентінің көмекшісі болып тағайындалды.

www.primeminister.kz

Егіс науқаны басталғаннан бері егін егуші өңірлерде орын алып тұрған жаңбырлы әрі дымқыл ауа-райына байланысты агрономдарда биылғы астықтың сапасы нашар болып қала ма деген қауіп болды. Дегенмен, бүгін ҚР Үкіметі отырысының қорытындысы бойынша өткен баспасөз конференциясында ауыл шаруашылығы бірінші вице-министрі А. Евниев журналистерге астықтың сапалық параметрлері жақсы екенін жеткізді.

Арман Евниевтің айтуынша, егіс науқаны уақытындағы қолайсыз ауа-райы жағдайларына қарамастан, егін жинау жұмыстары жалғасып жатыр.

«Бүгінде тәулігіне орташа қарқын 800 000 га құрап отыр. Алдағы күндері жауын-шашын жаумаса, қалған 6 млн га-ға шамамен 10 күндік жұмыс қажет. Өткен жылмен салыстырғанда 3 млн га-ға жуық кешіктірілген. 1 қазанға дейін жұмыстарды аяқтау мүмкіндігі бар. Қандай да бір нөсер-жауын жауса, жиын-терім жұмыстары қазан айының алғашқы он күнінде аяқталады», — деді А. Евниев.

Ауыл шаруашылығы вице-министрі бұл кезеңде қатқақ егін жинау науқанына теріс әсерін тигізбейді деп сендірді.

«Жаңбыр түріндегі жауын-шашын болмаса, бұл кезеңде үскірік ауа-райынан қорқудың еш себебі жоқ, өйткені астық қалпына келтірілген», — деп А. Евниев, астық сапасы жақсы екенін атап өтті.

Вице-министр журналистердің сұрақтарына жауап бере отырып, жаңа жылдан кейін астық бағасы өсетінін, бұл оны қымбат бағамен сатуға жол ашатынын айтты.

«Біз тек ұсынып, ақпарат бере аламыз – ол ашық ақпарат көздерінде бар. Әлемдік астық нарықтарында не болып жатқанын қарау керек. Жиын-терім кезінде, күнтізбелік жылдың соңына дейін бағалар төмендеп, жаңа жылдан кейін бағалардың өсетіні байқалатын жыл сайынғы үрдіс бар. Сондықтан да мұндағы қисынды тәсіл – бірінші кезектегі қажеттіліктерді жабуға қажетті көлемді сатып, негізгі сатылымды кейінге қалдыру қажет. Осындай ұсыныстар айтамыз», — деді А. Евниев.

Ауыл шаруашылығы бірінші вице-министрінің айтуынша, екінші жағынан, бүгінде бағалар конъюктурасы қолайлы деңгейде.

«Көптеген елдерде егін өнімділігі төмен жағдайда. Біздің көршіміз – Ресей Федерациясы да, еуропалық астық өндірушілер де жалпы егін жинау бағытында биыл жақсы көрсеткіштерге қол жеткізбеді», — деп Арман Евниев, отандық ауыл шаруашылығы өнімін сатуда үлкен әлеуеттің бар екенін айтты.

www.primeminister.kz

Бүгін ҚР Үкіметі отырысының қорытындысы бойынша өткен баспасөз конференциясында ауыл шаруашылығы бірінші вице-министрі Арман Евниев Қазақстандағы қант тапшылығы туралы жүрген қауесетке қатысты түсініктеме берді.

Еске сала кетейік, өткен аптада өз өндірістерінде қантты пайдаланатын компаниялардың өкілдері жақын арада аталған өнім тапшылығы орын алуы мүмкін деген мәлімдеме жасаған еді.

Арман Евниев ішкі нарыққа зерттеу жүргізілгенін, алаңдауға ешқандай да себептердің жоқ екенін айтты.

«Халық еш уайымдамауы керек, себебі, біріншіден, бізде теңгерім, қант көлемі, экспорт және импорт бойынша есептер бар. Қазақстанда отандық қант өндірісі артып келеді: егер 2011 жылы қант қызылшасынан алынған қант мөлшері 200 мың тоннаны құраса, биыл 460 мың т астам болады деп жоспарлап отырмыз», — деді А. Евниев.

Ауыл шаруашылығының бірінші вице-министрі бұндай қауесеттің тарауына не себеп болғанын түсіндіріп өтті.

«Жазда Үкіметтің қаулысы қабылданды. Тамыз айынан бастап ЕАЭО бойынша серіктестермен уағдаластықтар аясында үшінші елдерден Қазақстанға құрақ қантының бажсыз жеткізілуі шектелді. Яғни, аталған топтамаларға баж салығы $340 көлемінде болады», — деді бірінші вице-министр. Бұл шара, оның айтуынша, отандық өндірісті дамыту мақсатында қабылданды. Әлеует — елімізде қажетті жер, су, тауар өндірушілер бар.

Сондай-ақ, А. Евниев бүгінде қант саласын дамыту бойынша салалық бағдарлама әзірленіп жатқанын жеткізді.

«Үкімет деңгейінде оперативті шаралар кешені талқыланып, іске асырылып жатыр. Еуразия қант қауымдастығымен уағдаластық бар. Осы аптаның соңына дейін олар тиісті келісімшарттарға сәйкес, қант жеткізу мүмкіндіктерін растау және бекіту үшін Қазақстанға келеді, яғни, өнім көлемі мен жеткізу бағасын бекітеді», — деді бірінші вице-министр. Осылайша, ресейлік өндірушілер Қазақстан нарығына қант жеткізе алмайды деген мәлімдеме шындыққа жанаспайды.

Арман Евниевтің айтуынша, Үкіметтің қаулысы қабылданғанға дейін жеке компаниялар 10 мың тоннаға жуық қант жеткізген.

«Бірақ бұл қант кедендік тазартудан өтпеді, және оған жаңа тәртіп бойынша кедендік баж салығы салынуы керек деген мәселе туындады. Қазір осы кәсіпорындарға, шұғыл шара ретінде, осы қантты бұрынғы шарттарға сәйкес, яғни нөлдік мөлшерлеме бойынша кедендік тазартуға рұқсат беретін Үкіметтің тиісті шешімі әзірленуде», — деді бірінші вице-министр.

Ауыл шаруашылығы министрлігінің мәліметіне сәйкес, бүгінгі таңда Қазақстанның тұрақтандыру қорларында 15 мың тоннаға жуық қант бар, сондай-ақ қажетті қант көлемін сатып алуға арналған қаражат бар.

«Бұл біз қабылдай алатын шаралардың толық тізімі емес, сондықтан халықты алаңдатудың қажеті жоқ. Екінші жағынан, әлемдік нарықта қанттың артық өндірілгені байқалады. Бұл адамдардың көпшілігінің пайдалы тағам жеуді арттырып, қант тұтынуды азайтып, жеміс-жидек, бал және т.б. тағам түрлерін тұтынуға көшуімен байланысты», — деп түйіндеді бірінші вице-министр.

Бүгінгі таңда отандық қант өндірушілер жалпы нарықтың 10%-ын қамтамасыз етеді. Қазақстанда қант Алматы мен Жамбыл облыстарында өндіріледі. Сонымен бірге, қант өндіруге қажетті барлық мүмкіндіктер Солтүстік Қазақстан, Қостанай, Ақмола, Қарағанды, Павлодар облыстарында бар. Болашақта осы бағытта инвестициялық жобалар іске асырылады.

www.primeminister.kz

ҚР Премьер-Министрі Бақытжан Сағынтаевтың төрағалығымен өткен Үкімет отырысында 2018 ж. егін жинау жұмыстарының барысы қаралды.

ҚР Премьер-Министрінің орынбасары – ауыл шаруашылығы министрі Ө. Шөкеев облыстық ауыл шаруашылығы басқармаларының алдын-ала берген мәліметтері бойынша биыл дәнді дақылдар 15 млн га алқаптан жиналады, оның ішінде бидай — 11,1 млн га. Майлы дақылдардың егін алқаптары 2,8 млн га құрайды, бұл өткен жылғы деңгейден 0,4 млн га артық.

«Жалпы еліміз бойынша жалпы астық жиыны 20 млн т деңгейінде болады деп болжанып отыр. Майлы тұқымдар өндірісінің көлемі 2,3 млн т деңгейінде болады деп күтілуде. Көрсетілген көлемдер астықтың экспорттық әлеуетін 9,0 млн. тоннаға дейін, майлы тұқымдардың экспортын – 1,0 млн. тоннаға дейін жеткізуге, құрамжем және май өңдейтін кәсіпорындарды шикізатпен қамтамасыз етуге мүмкіндік береді», — деді Ө. Шөкеев.

Бүгінгі таңға дейін дәнді дақылдар 8,9 млн. гектардан астам алқаптан немесе жиналуға жататын алқаптың 59%-ы жиналды, 11,2 млн. тонна астық бастырылды, түсімділік гектарына 12,5 центнер болды.

Оңтүстік облыстарда 86%, батыс облыстарда — 89%, солтүстік, орталық және шығыс облыстарда — 56% дәнді дақыл жиналды.

Ө. Шөкеев атап өткендей, жинау үшін 6,1 млн га дәнді дақыл қалған. Қолда бар астық жинау комбайндарының 800 мың га жуық болатын тәуліктік өнімділігі мен ауа райы қолайлы болған жағдайларда егін жинау жұмыстарын қазан айының бірінші онкүндігінде аяқтау мүмкіндігі бар.

Шілде-қазан айларының аралығында егін жинау жұмыстарын жүргізу үшін шаруалардың дизель отынына деген қажеттігі 394 мың тоннаны құрайды. Бұл қажеттілік Энергетика министрлігімен бірлесіп, облыстардағы мұнай өңдеу зауыттарына бекітілген. 14 қыркүйектегі жағдай бойынша егін орағын жүргізуге 268 мың тонна дизель (68%) жөнелтілді. Өңірлерде қыркүйек айында шаруаларға жеткізіп беру бағасын қоса алғанда, дизель отынының орташа бағасы литріне 165 теңгені құрайды (жанар-жағармай бекетінде литрі 191 теңге), бұл нарықтық бағадан 14%-ға арзан.

«Жауын-шашынның мол түсуі салдарынан элеваторларға келіп жатқан астықтың ылғалдылығы жоғары, бұл дәнді және майлы дақылдарды қосымша кептіруді және тиісінше астық қабылдау кәсіпорындарының қосымша дизель отынын сатып алуын қажет етеді. Облыс әкімдіктерінің мәліметтері бойынша базистік ылғалдылық 13,5% болғанда бастырылған астықтың 50%-нан астамының ылғалдылығы 20%-дан жоғары», — деді Ө.Шөкеев.

ҚР Премьер-Министрінің орынбасары – ауыл шаруашылығы министрінің айтуынша, бүгінде 85 мың т көлеміндегі астықты кептіру үшін қазан-қараша айларына қосымша жанар-жағармай бөлуге алты облыстан өтінім келіп түскен.

Жалпы қолда бар ауыл шаруашылығы техникасының 96%-ы дайын және егін жинау жұмыстарына қатысуда. Қазіргі кезде шаруаларда 14 мыңнан астам өнімділігі жоғары астық жинайтын комбайндар бар, олармен дәнді дақылдар алқабының 70%-дан астамын жинау көзделіп отыр.

«Ауыл шаруашылығы техникасын сатып алуды ынталандыру және шаруаларды қаржылай қолдау мақсатында министрлік биылдан бастап ауыл шаруашылығы техникасының лизингі бойынша сыйақының пайыздық мөлшерлемесін арзандату бағдарламасын қайта іске қосты, инвестициялық субсидиялау бағдарламасын өзектілендірілді», — деді Ө. Шөкеев.

Аталған бағдарламаны іске асыру үшін биыл бюджеттен 21,3 млрд теңге бөлінген. Жылына 17% аспайтын сыйақы мөлшерлемесімен ауыл шаруашылығы техникасының лизингін субсидиялау қарастырылып отыр, оның 10% республикалық бюджет есебінен өтеледі. Сонымен қатар, 2016 ж. бастап ауыл шаруашылығы техникасын сатып алған жағдайда инвестицилық субсидиялар төлеу жүзеге асырылып келеді.

Қазіргі кезде елімізде жалпы сыйымдылығы 13,6 млн тоннаны құрайтын 196 лицензияланған астық қабылдау кәсіпорыны жұмыс істейді, олар әкімдіктер беретін лицензия негізінде астық қолхаттарын бере отырып, қойма қызметін көрсетеді. Астық қабылдау кәсіпорындарының материалдық-техникалық базаларын жаңа жиын-терімді қабылдауға дайындау жұмыстары жоспарлы түрде жүргізілуде. Қолда бар астық сақтау сыйымдылықтарының жалпы көлемі 26,7 млн. тоннаны құрайды, бұл күтіліп отырған жиын-терімді ескергенде, астық сақтау үшін жеткілікті.

Өз кезегінде, энергетика министрінің орынбасары М. Досмұхамбетов 2018 ж. егістік жұмыстарына дизельді отынды жеткізу бойынша облыстарды МӨЗ-дерге бекіту кестесі аясында шаруалар үшін қажеттілік 394,4 мың т көлемінде бекітілгенін баяндады, оның ішінде: Атырау мұнай өңдеу зауыты — 116 мың т, Павлодар мұнай өңдеу зауыты — 149 мың т, Шымкент МӨЗ — 129,4 мың т.

«14 қыркүйектегі жағдай бойынша жоспардағы 394,4 мың тонна жағдайында ауыл шаруашылығы тауарларын өндірушілерге дизель отынын тиеу 255,8 мың тоннаны құрап отыр. Төленген барлық көлемдер басымдықты ретпен тиеліп жатыр. Министрлік ауыл шаруашылығы тауарларын өндірушілерге бағыттаумен дизель отынын тиеуге тәуліктік бақылау жүргізіп отыр», — деді энергетика вице-министрі.

Ауыл шаруашылығы тауарларын өндірушілер үшін жанар-жағармай бағасына келсек, 2018 ж. шілде айында күзгі егін жинау жұмыстарын жүргізуге ұсынылған баға 180 мың теңге/тоннаны, тамыз және қыркүйек айларында 181 мың теңге-тоннаны құрады. Бұл орайда ҚР-да жанар-жағармай станцияларында орташа нарықтық баға 188,1 тг/л құрайды.

Егін егетін негізі облыстардағы жағдайлар туралы Ақмола облысының әкімі М. Мырзалин, Солтүстік Қазақстан облысының әкімі — Қ. Ақсақалов, Қостанай облысының әкімі — А. Мұхамбетов баяндады.

www.primeminister.kz

Бүгін ҚР Премьер-Министрі Бақытжан Сағынтаевтың төрағалығымен өткен Үкімет отырысында инженерлік-көліктік инфрақұрылыммен қамтамасыз ету арқылы Астана қаласының 2019–2023 жылдарға арналған жинақы құрылысы жөніндегі кешенді жоспары мақұлданды.

Елорда әкімі Бақыт Сұлтанов Мемлекет басшысының тапсырмасын орындау мақсатында әкімдік Кешенді жоспар әзірлегенін атап өтті. Игеру аумағының шекаралары 25,7 мың гектардан 15,4 мың гектарға дейін оңтайландырылды және бес перспективалы құрылыс салу аймағы анықталды:

Мыңжылдық аллеясы мен «Нұрлы жол» вокзалы;

Мәңгілік Ел даңғылы;

Тұран даңғылынан батысқа қарай;

Телман кентінен оңтүстікке қарай;

Асан Қайғы көшесі ауданын жаңарту.

Халықтың көші-қон және туу көрсеткіштерінің өсуі есебінен халық санының жыл сайын орташа есеппен 2,5%-ға ұлғаюы күтіледі, 2030 жылға қарай шамамен 2 млн адамға жету жоспарлануда. Болжам бойынша экономика өсімінің жыл сайынғы қарқынының 4%-дан 6%-ға дейін өсуі нәтижесінде, 2023 жылға қарай елорданың ЖӨӨ 70%-ға ұлғайып, 10 трлн теңгеден асады. Бұдан өзге, шағын және орта бизнес субъектілерінің саны 216 мыңнан асып, 37% астам өседі. Өңірлік жалпы өнімде шағын және орта бизнестің үлесі 2023 жылы 57% дейін өседі. (2018 жылы — 50,5%).

Экономика мен салық салынатын база өсімінің күтілетін қарқыны жергілікті бюджет кірісінің 43,7%-ға, 355 млрд теңгеге дейін ұлғаюын қамтамасыз етеді. Астана қаласынан республикалық бюджетке жыл сайынғы түсімдер 14%-ға, 2018 жылғы 823 млрд теңгеден 2023 жылы 940 млрд теңгеге дейін өседі.

«Алдағы бес жылдың ішінде елорданың дамуына шамамен 6 трлн теңге жеке инвестиция салынады. Осылайша, 1 теңге мемлекеттік инвестицияға 4–5 теңге жеке капитал салынатын болады. Өз кезегінде, бұл әлеуметтік және инженерлік инфрақұрылымның кеңеюіне, сондай-ақ тұрғын үй құрылысының өсіміне мүмкіндік туғызады», — деді Б. Сұлтанов.

Аумақтарда белсенді құрылыс салу 2023 жылға дейін шамамен 10 млн шаршы метр тұрғын үй енгізілімін қамтамасыз етеді.

Көліктендіру деңгейінің 8-9% дейін жыл сайынғы ұлғаюын ескере отырып, 2023 жылға дейін 121 км жол, екі жол айрығын, үш көпір, бір жол өтпесін, бір тоннель салу және айналма жолды аяқтау жоспарлануда. Көлік қаңқасын құру елорда жолдарында көліктік коллапстың туындауына жол бермеуді және қаланың негізгі магистральдарынан 50% жүктемені төмендетуге мүмкіндік береді.

Нақты шешімді қажетсінетін Астананың өзекті мәселелерінің бірі — нөсерлі кәріз жүйесі.

«Келесі жылдың соңына қарай 17,3 мың гектар ауданды қамту және жер үстіндегі сулардың кедергісіз кетуіне мүмкіндік жасау көзделген. Су жинаудың жалпы алаңы 13 мың гектардан 23 мың гектарға дейін өседі, бұл 2030 жылға дейін игеру алаңының 66,2% немесе 2020 жылға нөсерлі кәріз желісіне ағын сулар алаңның 96,5% құрайды. Халықты сапалы қызметтермен қамтамасыз ету үшін 150 км сумен қамту желілері және 81 км су бұру желілері салынады», — деді Астана әкімі.

Екінші Жылу электр орталығын кеңейту және қайта жаңарту қосымша 2–2,5 млн шаршы метр тұрғын және коммерциялық алаңды орталықтандырылған жылу жүйесімен қамтамасыз етеді. Үшінші Жылу электр орталығының І кезегін салу қаланың батыс және сол жақ бөлігін жылумен қамтамасыз етеді. Ал қуаттылығы сағатына 418 Гкал үшінші Жылу электр орталығының екінші кезегін МЖӘ тетігі арқылы салу жоспарланған.

Әкімнің айтуынша, қазіргі уақытта осы салада тәжірибесі бар тәуелсіз кеңесшілерді тартумен, Астана қаласының энергокешендерін жекешелендіру мәселесі қаралып жатыр. Жекешелендіру бойынша тиісті шешім қабылданған жағдайда барлық рәсімдерді 2020 жылға дейін аяқтау жоспарлануда.

Сондай-ақ, 110 кВ үш қосалқы станциясын салу және110 кВ ауа желілерін қайта жаңарту көзделген. Бұл LRT, Мыңжылдық аллеясын, Темір жол кентін электрмен қамтуға, қаланың оңтүстік–батыс бөлігінде жүктемені төмендетуге мүмкіндік береді.

Б. Сұлтановтың айтуынша, елорданы газдандыру бойынша бірінші кезеңде 2021 жылға қарай Жылу электр орталықтарындағы су жылытқыш және шағын жеке қазандықтарды, сондай-ақ тұрғын-үй алқаптарын газ отынына ауыстыру жоспарланады. Бұл зиянды заттар шығарындыларын 30% төмендетуге мүмкіндік береді.

Сонымен қатар, Есіл өзенінің арнасын әрі қарай реконструкциялау жұмысын күшейту жоспарланған (12 учаске). Бұдан өзге, тұрғындардың өмір сүру сапасын арттыру мақсатында, қаланың кез-келген тұрғын ауданынан 20 минуттық жерде саябақтар мен гүлзарлар салу жоспарланған.

Б. Сұлтанов білім беру жүйесін дамыту туралы баяндай отырып, 2023 жылға дейін келіп жатқан адамдардың есебінен контингенттік өсім 124 мың жаңа оқу орындарын құрайтынын, оның ішінде тапшылықты 50% жекеменшік мектептер арқылы, 50% республикалық және жергілікті бюджет қаражаты есебінен жою жоспарланғанын атап өтті.

2019–2023 жылдары шамамен 63 000 орынға 37 мектеп пен 10 қосалқы нысандар салу жоспарланған. Бұл 2021 жылға қарай мектептердегі оқу орындарының тапшылығын жоюға мүмкіндік береді. Мектепке дейінгі білім саласында 6 млрд теңгеге алты балабақшаны МЖӘ тетігі арқылы салу жоспарланған

Денсаулық сақтау объектілері бойынша мемлекеттік-жекеменшік әріптестік тетігі белсенді түрде қолданылады. 44,1 млрд теңгеге 13 нысан салу, МЖӘ немесе республикалық бюджет қаражаты есебінен 30,4 млрд теңгеге тағы да екі нысан салу көзделген. Бұл 500 кереуеттік Орталық жол ауруханасы және 250 кереуеттік перинаталдық орталық.

Өз баяндамасын түйіндей келе, Б. Сұлтанов Кешенді жоспарды іске асыру қаланың да, жалпы елдің де экономикасын дамытуда оң әсер тигізетінін айтты. 5 жылдың ішінде бюджетке 7 трлн теңге түседі, сондай-ақ 6 трлн теңге жеке инвестициялар тарту жоспарланған. Бұл 300 мың жаңа жұмыс орнын құруға және 3 млн турист тартуға мүмкіндік береді.

Аталған мәселе бойынша, инвестициялар және даму министрі Жеңіс Қасымбек Астана қаласының 2019–2023 жылдарға арналған кешенді құрылыс жоспары аясында Министрлік құрылыс, тұрғын-үй коммуналдық шаруашылық және жол-көлік инфрақұрылымын дамыту салаларында тоғыз іс-шара бойынша қосымша орындаушы болып табылатынын атап өтті.

Құрылыс және тұрғын үй-коммуналдық шаруашылық бойынша Астана қаласының әкімдігі 295,8 млрд теңгеге өтініш берді. Жол-көліктік инфрақұрылым мәселелері бойынша Кешенді жоспар аясында жалпы ұзындығы 200 км болатын 102 жобаны іске асыру және осы мақсаттарға 1000-ға жуық жер телімін алу жоспарлануда. Ж. Қасымбек министрлік жалпы аталған жобаларды іске асыруға қолдау көрсететінін атап өтті.

Ұлттық экономика министрі Тимур Сүлейменов 2019–2023 жылдарға арналған инженерлік және көлік инфрақұрылымының кешенді жоспарын жүзеге асыруға тартылатын инвестициялар экономиканың жылдық мөлшерлемесінің 4%-дан 6%-ға дейін өсуіне мүмкіндік беретінін атап өтті.

Маңызды әлеуметтік-экономикалық жобаларды іске асыруда МЖӘ механизмін қолдану арқылы мемлекеттік бюджет ақшасын үнемдеуге болады. МЖӘ жобалары бойынша мемлекеттік міндеттемелерді қабылдау лимитін анықтаудың жаңартылған әдістемесіне сәйкес, Астана қаласының лимиті 47,2 млрд теңгеден 88,1 млрд теңгеге дейін өсті, бұл 40,1 млрд теңгеге (47%) артық қаржы көптеген жобаларды жоспарлауға мүмкіндік береді.

Іс-шаралардың іске асырылуы шағын және орта кәсіпкерлік субъектілерінің санын 37%-дан астамға көбейтуге мүмкіндік береді. Кәсіпкерлік қызметті арттыру мақсатында әкімшілік кедергілерді төмендету бойынша жұмыстар жалғастырылуда.

«Кешенді жоспардың іске асырылуы Қазақстан және басқа елдер халқы үшін тартымды еуроазиаттық континенттің экономикалық орталығы ретінде Астана агломерациясын қалыптастыруға едәуір әсерін тигізеді және адами капиталды, халықтың тұрмыс сапасын, әрі бәсекеге қабілетті экономиканы дамытуға жағдай жасайды», — деді Т. Сүлейменов.

Сондай-ақ, Премьер-Министрдің бірінші орынбасары Асқар Мамин түсініктеме беріп өтті. Жоспарға сәйкес, алдағы бес жылда 10 млн м2 тұрғын үй салынады. 546 мың адам баспанамен қамтамасыз етіледі. 37 мектеп мен 13 денсаулық сақтау нысаны салынады. Жоспарда жобаларды МЖӘ тетіктері арқылы іске асыру көзделген. Жалпы, қаланы дамытуға 6 трлн жеке инвестициялар тартылады.

Мәселені қарау қорытындысын шығара отырып, ҚР Премьер-Министрі Бақытжан Сағынтаев Мемлекет басшысы Астана — экономикасы бәсекеге қабілетті, өмір сапасы жоғары мен қоршаған ортасы жайлы, көп функционалды қала ретінде дамуы тиіс деп үнемі айтып отыратынын атап өтті. Жоспарды іске асыру осы мәселелерді шешуге ықпал етеді.

Астана әкімдігіне және барлық мүдделі мемлекеттік органдарға Кешенді жоспардың іс-шараларын уақытылы әрі сапалы орындау туралы тапсырма берілді.

www.primeminister.kz

ҚР Премьер-Министрі Бақытжан Сағынтаев Үкімет отырысында егін жинау жұмысының уақытылы аяқталуын бақылауға алуды тапсырды.

ҚР Премьер-Министрінің орынбасары – ауыл шаруашылығы министрі Өмірзақ Шөкеев пен облыс әкімдерінің баяндамасын тыңдаған соң, Премьер-Министр жауын-шашынның әсерінен негізгі астық егетін өңірлер былтырғы жылмен салыстырғанда егін жинау кестесінен 20-25%-ға қалып келе жатқанын айтты.

Бақытжан Сағынтаев қазіргі ауа-райын қолданып, егін жинау жұмысын уақытылы аяқтауды тапсырды.

Энергетика министрлігіне өңірлерге қосымша жанар-жағармай бөлуді, Ақмола облысы әкімдігінің қазан айындағы берілетін жанар-жағармайын қыркүйекте бөлу туралы ұсынысын қарастыру ҚР Премьер-Министрінің бірінші орынбасары А. Маминнің бақылауына берілді.

Егін жинау жұмысын үйлестіру мен оны күнделікті бақылау Премьер-Министрдің орынбасары – ауыл шаруашылығы министрі Өмірзақ Шөкеевке тапсырылды.

www.primeminister.kz

Бүгін ҚР Премьер-Министрі Бақытжан Сағынтаевтың төрағалығымен өткен Үкімет отырысында жастарды әлеуметтендіру және жұмыспен қамту жөніндегі жол картасының жобасы (NEET) қаралды.

NEET (Not in education, employment or training) түсінігі «еш жерде оқымайтын, жұмыс істемейтін және біліктілігін арттырмайтын» деген мағынаны береді. Мәселенің маңыздылығын ескере отырып, NEET-жастар тақырыбына жан-жақты талдау жұмыстары жүргізілді. Қоғамдық даму министрлігі 18-ден 29 жасқа дейінгі жас аралығындағы NEET-жастарды, оның ішінде 2018 жылғы түлектерді жұмыспен қамту және әлеуметтендіру бойынша жол картасын қабылдау бойынша жұмыстар жүргізді.

Қоғамдық даму министрі Д. Кәлетаевтың айтуынша, батыс тәжірибесінде, мәселен, Жапонияда, NEET — жастардың еңбек нарығынан және білім алудан өз еркімен бас тарту элементін білдіреді. Мұндай бейәлеуметтік мінез-құлықтан, жылдам топтанатын әлемнен «қашуға» әрекеттену көзделеді. Жастар өзінің жеке бірегейлігін табуға ұмтылады және қолданыстағы әлеуметтік құрылымда өздерін қолайлы сезіне бермейді. Осыдан суицидке бару, девианттылық, терең әлеуметтік жатсыну секілді проблемалар туындайды. Отбасы құндылықтарының бұзылуы орын алады.

«Халықаралық еңбек ұйымының 2017 жылғы баяндамасында 20 жылдың ішінде әлемдегі жастардың саны 139 млн адамға артқаны, ал жұмыспен қамтудың үлесі 35 млн адамға кемігені көрсетілген», — деп Д. Кәлетаев, жастардың жағдайы мен көңіл-күйлеріне жалпы жұмысқа тұрудағы тапшылық әсер ететінін жеткізді.

Сонымен қатар, қоғамдық даму министрінің айтуынша, Қазақстанда жастарды жұмыспен қамту алға басуда.

Әлеуметтендірудің ешбір әдістерімен қамтылмаған 14-тен 29 жасқа дейінгі жастардың үлесі 2001 жылғы 18,6%-дан биыл (2018 жылғы ІІ тоқсан) 7,7%-ға дейін кеміді. Алайда, бірқатар жіті назарға алатын мәселелер бар.

Жастарды әлеуметтендіру және жұмыспен қамту жөніндегі жол картасы (NEET) 7 санаттағы халықты қамту шараларын көздейді: асыраудағы адамдар, жас әйелдер, фрилансерлер, ауыл жастары, мүмкіндігі шектеулі адамдар, аз қамтылған отбасылардан шыққандар және жастардың бейәлеуметтік топтары (бас бостандығынан айыру орындарынан шыққан, есірткі және ішімдікке тәуелді, оңалтудан өтіп жатқандар). Үш түрлі жас мөлшерінде жастарды қамту жоспарланған: кіші жас тобы — 18-ден 22 жасқа дейін, орта жастағы кіші топ — 22-ден 24 жасқа дейін, ересек жастағы кіші топ — 25-тен 29 жасқа дейін.

Жол картасы NEET жастарымен жұмыс үшін кешенді жұмыс жасауды талап етеді:

1. Кәсіптік бағдар: кәсіпті таңдау бойынша жастар үшін консультациялық орталықтарды құру; болашақтағы перспективалық кәсіптер туралы жастарды бағдарлау үшін функционалдық шолулар өткізу.

2. Техникалық және кәсіптік білім беруді жолға қою: қосарлы білім тиімділігін арттыру; инженерлік кадрларды дайындауды есепке алып колледждерде құзыреттілік орталықтарын құру.

3. Жастарды мемлекеттік қолдау және дамыту шаралары туралы жастарды ақпараттандыру деңгейін арттыру: еңбек нарығында жастардың тарапынан сұраныс және ұсыныс картасын әзірлеу; бос орындар жәрмеңкесін ұйымдастыру тәжірибесін жалғастыру; ақпараттық науқан мен қоғамдық тыңдауларды жүргізу.

4. Жастар кәсіпкерлігін дамыту: жастардың жобаларын бизнес-жоспарды ұсынған кезде мемлекеттік гранттық қаржыландыру мәселесін енгізу.

5. Әскери-патриоттық тәрбие.

6. Жастар ресурстық орталықтарының қызметтерін жетілдіру.

7. Тұрғын үй мәселесін шешу: жастардың тұрғын үй кооперативтерін құру; Алматы қаласының тәжірибесін негізге ала отырып, өңірлік тұрғын үй бағдарламаларын құру.

8. Мемлекеттік әлеуметтік тапсырыс және гранттық қаржыландыру құралдарын бейімдеу: балаларды тастап кетуге жол бермеу үшін жалғыз басты жас аналарға қолдау көрсетуге ерекше көңіл бөлу.

9. Әдістемелер мен заңнамаларды жетілдіру: еңбек заңнамасына NEET түсінігін нормативтік-құқықтық бекіту мүмкіндігін қарастыру; NEET жастар бойынша мақсатты зерттеулер жүргізу; «Еңбек нарығы» автоматтандырылған ақпараттық жүйе шеңберінде NEET санатындағы жастарды есепке алу жүйесін ұйымдастыру; NEET жастардың негізгі әлеуметтік бейнесін анықтау мақсатында диагностикалық және мониторингтік әлеуметтік зерттеулер жүргізу.

10. Салауатты өмір салты: жастардың көп жиналатын орындарында воркаут-алаңдарын жоспарлау.

«Осы ретте біз «Рухани жаңғыру» бағдарламасын негізге ала отырып, жас ұрпақтың әлеуметтік шеттелуін қысқартуға ықпал ете аламыз», — деп түйіндеді Д. Кәлетаев.

Өз кезегінде, білім және ғылым министрі Е. Сағадиев республикада жастар арасында жұмыссыздық деңгейінің азайғаны байқалатынын атап өтті.

«2015 жылмен салыстырғанда жастар арасындағы жұмыссыздық 4,2%-дан 2017 жылы 3,8%-ға дейін төмендеген. Бұған «Жұмыспен қамтудың жол картасы–2020», «Жасыл ел», «Дипломмен ауылға!», «Жастар практикасы», «Мәңгілік ел жастары – индустрияға! (Серпін)» секілді және тағы басқа әлеуметтік бағдарламалар мен жобаларды орындау арқылы қол жеткізілді», — деді Е. Сағадиев.

Білім және ғылым министрлігінің деректеріне сәйкес, соңғы жылдары кадрлар даярлау сапасы жақсарды және түлектерді жұмысқа орналастыру көрсеткіші жоғарылаған. Колледж бітірушілерді жұмысқа орналасу көрсеткіштері 2012 жылмен салыстырғанда 12,6 %-ға артты. Сонымен бірге, соңғы он жылда өзін жұмыспен қамтыған жастар саны азайды. Жол картасы жобасындағы 30 іс-шараның 14 бойынша ҚР БҒМ бірлескен орындаушы болып табылады, олардың қатарында — техникалық және кәсіптік білім беруді дамыту шаралары да бар.

«2014 жылдан бастап «Серпін» жобасы іске асырылып жатыр. Қазіргі таңда Жоба аясында 9 облыстағы 26 ЖОО-да 12 344 студент және 7 өңірде 37 колледжде 2276 студент білім алуда. Жалпы, аталған жоба жастар, әсіресе, әлеуметтік статусы төмен отбасындағы жастар арасында үлкен қызығушылық туғызуда және олар-дың кәсіби дамуына әлеуметтік лифт болып табылады», — деді Е. Сағадиев.

Айта кету керек, жоба аясында бітірушілерді жұмыспен қамту үш жақты келісімге сәйкес жүзеге асады, яғни шарт білім беру ұйымы, жұмыс беруші мен білім алушы арасында жасалады. Сонымен бірге, 2017 жылдан бастап баршаға арналған тегін техникалық-кәсіптік білім беру жобасы іске асырылуда. Осы жобаға сәйкес барлық ниет білдірушілердің тегін кәсіпті алуға мүмкіндігі бар. Жоба шеңберінде колледждерде мемлекеттік білім беру тапсырысы 54%-ға дейін көбейді. Одан басқа, қосарлы білім беруде енгізу бойынша жұмыстар қарқынды түрде жүріп жатыр. Аталған жүйе 460 колледжге енгізілді, оған 3055 кәсіпорын қатысады, 31 мың студент білім алуда.  

Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрі М. Әбілқасымова өз баяндамасында 2018 жылғы ІІ тоқсанның қорытындысы бойынша жастар арасындағы жұмыссыздық деңгейі 3,8%-ды немесе 82,4 мың адамды құрағанын айтты. Бұл республикадағы жұмыссыздықтың деңгейінен төмен.

«Жұмыспен қамтылған жастардың жалпы саны 2,1 млн адамды құрайды. Жұмыспен қамтылған жастардың 1,5 миллионы жалдамалы жұмыскерлер, ал 456 мыңы өзін-өзі жұмыспен қамтығандар қатарына жатады. Жастардың 36%-ында жоғары білімі, 39%-ында арнайы орта білімі бар. Ал жастардың 25%-ының білімі негізгі, орта білім деңгейінде», — деді М. Әбілқасымова.

Оның айтуынша, елімізде жыл сайын 21 мыңнан астам адам техникалық және жұмысшы кәсіптеріне оқытылады. Осы жоба бойынша жастар қатарынан 38 мың адам оқытылды.

Сондай-ақ, өңірлердегі жағдайлар туралы Батыс Қазақстан облысының әкімі А. Көлгінов, Қарағанды облысының әкімі Е. Қошанов, Маңғыстау облысы әкімінің орынбасары С. Аманғалиев баяндады.

www.primeminister.kz

Мұрағат

Қыркүйек
2018
ДсСсСрБсЖмСнЖк
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Мемлекеттік орган басшыларының блог-тұғырнамасы

Өту