Бүгін ҚР Премьер-Министрі Бақытжан Сағынтаевтың төрағалығымен өткен Үкімет отырысында мемлекеттік сатып алулар мен квазимемлекеттік сектор субъектілерінің сатып алу мәселелері қаралды. Аталған бағыттың іске асырылуы туралы ҚР қаржы министрі Әлихан Смайылов баяндады.

ҚР Қаржы министрлігінің деректеріне сәйкес, 2018 жылы мемлекеттік және квазимемлекеттік сектордың сатып алуларының жалпы көлемі 9,2 трлн теңгені құрады. Оның ішінде: мемлекеттік сатып алулар – 3,6 трлн тг, «Самұрық-Қазына» қоры — шамамен 5 трлн тг және өзге ұлттық компанияларының сатып алулары — 600 млрд теңгеге жуық. Осылайша, мемлекеттік және квазимемлекеттік сатып алулардың 2018 жылғы көлемі 2017 жылға қарағанда 3,4% жоғары.

Мемлекеттік сатып алулар мен квазимемлекеттік сектор субъектілерінің сатып алу саласын жетілдіру мақсатында 2018 жылдың 26 желтоқсанында Елбасы «ҚР кейбір заңнамалық актілеріне мемлекеттік сатып алу және квазимемлекеттік сектор субъектілерінің сатып алуы мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» заңға қол қойды. Заң 2019 жылдың 1 қаңтарынан бастап қолданысқа енді. Заңды іске асыру үшін Қаржы министрлігі Мемлекеттік сатып алулар Ережелеріне өзгерістер енгізді.

Қаржы министрінің айтуынша, заңға енгізілген түзетулер мен ережелердің жаңа өзгерістеріне сәйкес, мемлекеттік сатып алулардың веб-порталы пысықталды. Осылайша, 2019 жылғы 1 қаңтардан бастап барлық мемлекеттік сатып алулар веб-порталда мемлекеттік сатып алулар туралы заңнамаға енгізілген жаңа түзетулерге сәйкес жүзеге асырылады.

Жалпы, қабылданған Заңдағы түзетулерді 3 блокқа бөлуге болады.

Біріншісі — мемлекеттік сатып алу рәсімдерін жеңілдету

«Бір көзден сатып алудың шекті сомасы 100-ден 500 айлық есептік көрсеткішке дейін өседі. Бұл маңыздылығы аз жұмыстар мен қызметтер бойынша сатып алу рәсімдерін айтарлықтай жеңілдетеді. Осы норма негізінен бюджеті шағын тапсырыс берушілерге қатысты (бала-бақшалар, мектептер, емханалар, ауруханалар, мәдениет үйлері, интернаттар, қарттар үйлері)», — деді Ә. Смайылов.

Сонымен қатар, заңға сәйкес, осы норма 2021 жылға дейін қолданылады. Бұл ауыл әкімдіктерінің мемлекеттік сатып алуларды өткізу бойынша тәжірбиелерін қалыптастыру үшін енгізілді. Бұған қоса, баға ұсыныстарын сұрату кезінде тапсырыс берушілерге тауарлардың фирмалық атауларын көрсетуге құқық берілді. Бұл сапалы тауарларды сатып алуға мүмкіндік береді.

Екіншісі — әлеуетті жеткізушілердің біліктіліктерін жоғарылату

«Әлеуетті жеткізушіге қаржылық тұрақтылық түрінде жаңа біліктілік талап белгіленеді. Ол төленген салықтардың, айналымдағы және негізгі қаражаттың бар болуы, еңбек ақы төлеу қоры сияқты параметрлер арқылы анықталатын болады. Бұл мәліметтер Мемлекеттік кірістер комитетінің ақпараттық жүйелерінен автоматты түрде алынады. Сонымен қатар, ол салық түсімінің артуына мүмкіндік береді», — деді Ә. Смайылов.

Заң біліктілікті алдын ала іріктеумен жүргізілетін конкурс тәсілімен сатып алуларды кеңінен қолдануға бағытталған. Осыған орай Қаржы министрлігіне сатып алулар тәсілін айқындау құзіреті берілді. Бұл құрылыс саласында сатып алуларды біліктілікті алдын ала іріктеумен жүргізілетін конкурс тәсілі арқылы ғана жүзеге асыруға мүмкіндік береді. Бұл құрылысты тездетеді және оның сапасын арттырады, себебі сатып алуларға тек білікті компаниялар мен өздерін көрсеткен жеткізушілер ғана қатысатын болады.

Сонымен қатар, баға ұсыныстарын сұрату тәсілімен сатып алуларда өтінімді және келісімшарттың орындалуын қамтамасыз ету міндеті енгізілді. Бұған дейін баға ұсыныстарын сұрату кезінде қаржылық міндеттемелер болған жоқ.

Сатып алуларға негізсіз шағымдану фактілерін қысқарту мақсатында заңмен келесі нормалар бекітілген:

1) өтінімді қаржылай қамтамасыз етпеген әлеуетті жеткізушілерге басқа қатысушылардың құжаттарын қарауға тыйым салынады;

2) конкурстық құжаттаманы алдын ала талқылауға қатыспаған әлеуетті жеткізушілердің шағымдары қаралмайды;

3) сатып алуларға қатыспаған үшінші тұлғалардың шағымдары бойынша келісімшарт жасасу мерзімі тоқтатылмайды.

Бұдан өзге, «демпингтік баға» ұғымына және оған жол бермеуге нақты түсінік берілді. Мемлекеттік сатып алулар Ережелерінде бағаны төмендетуге жол берілмейтін келесі шекті өлшемдер белгіленген:

құрылыс-монтаж жұмыстары бойынша шекті өлшем — 10%;

жобалық-сметалық құжаттаманы және техникалық-экономикалық негіздемені жобалау бойынша — 15%;

техникалық қадағалау қызметтері бойынша — 15%.

Конкурстың барлық қатысушылар осы рұқсат етілген шекке дейін өздерінің бағаларын төмендете алады. Бұл конкурстық баға ұсыныстарының теңдігіне әкеледі. Осыған орай, шартты бағалар тең болған кезде, үлкен жұмыс тәжірибесі мен төленген салықтары бар компанияларға басымдық беріледі. Төленген салық сомасы бойынша жеткізушіні таңдау критерийі алғаш рет енгізілгенін атап өту керек.

«Бұл жеткізушілерді таңдаудағы әділ критерий болып есептеледі және кәсіпкерлердің салықты адал төлеуіне септігін тигізеді деп есептейміз. Сондай-ақ, аталған критерий конкурстың барлық көлемін қосалқы мердігерлерге беретін компаниялардың жеңуіне жол бермейді. Бұған дейін, шартты бағалар тең болған кезде, өтінімі бұрын түскен әлеуетті жеткізуші жеңімпаз деп танылатын. Бірақ бұл әдіс тапсырыс беруші мен әлеуетті жеткізуші арасында сөз байласу мен сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне мүмкіндік берген», — деп түсіндірді Ә. Смайылов.

Үшіншісі — бір көзден сатып алу үлесін төмендету

«Бір көзден сатып алудың 53 негізінен 5-еуі қысқартылды. Бір көзден сатып алуды қысқарту мақсатында тапсырыс берушілердің сатып алулары өткізілмеді деп танылған жағдайда, оларды қайта өткізу міндеті бекітілді. Бұл бір көзден сатып алуды қысқартуға мүмкіндік береді», — деді Ә. Смайылов.

Сонымен қатар, бір көзден сатып алу аясында қылмыстық-атқару жүйесінің «Еңбек» кәсіпорындарына қосалқы мердігерлерді тартуға тыйым салынды.

Сонымен қатар, заңда халықаралық тәжірибеге сәйкес отандық тауар өндірушілерді қолдау нормалары көзделген.

Мәселен, Ресей Федерациясына ұқсас, Қазақстан Республикасы Үкіметінің ұлттық режимнен алып тастау жағдайлар тізбесі Заң аясында белгіленді. Әлеуетті жеткізушілерге қосымша талаптарды қою бойынша ҚР Қаржы министрлігінің құзыреті белгіленді. Мәселен, жұмыстарды жүргізу жерінде өндірістік базаның және жергілікті еңбек ресурстардың болуы деген талаптар қойылатын болады.

Квазимемлекеттік сектордың сатып алулары бойынша келесі нормалар қарастырылған:

сатып алулар ережелерін бұзғаны үшін квазимемлекеттік сектор қызметкерлерінің әкімшілік жауапкершілігін қарастыру;

квазимемлекеттік сектордың барлық сатып алуын электрондық форматқа көшіру;

«Самұрық-Қазына» қорын қоспағанда, квазимемлекеттік сектор субъектілерінің бірыңғай ережелерін Қаржы министрлігімен бекіту.

Сондай-ақ, «Самұрық-Қазынаның» Ережелері Қаржы министрлігінің келісімімен бекітілетін болады. Айта кетсек, Заңның осы айтылған квазимемлекеттік сектордың сатып алу мәселелері бойынша нормалары 2020 жылдың 1 қаңтарынан бастап қолданысқа енеді. Ә. Смайыловтың айтуынша, бұл заңға тәуелді актілерді қабылдау қажеттілігімен және оларды техникалық іске асырумен байланысты.

Мемлекеттік сатып алуларды орталықтандыру аясында, Сатып алулардығ бірыңғай ұйымдастырушылары үшін республикалық, облыстық және аудандық деңгейлерде Қаржы министрлігі тиісті тауарлар тізімін бекітті. Қаржы министрлігінің бұйрығы 2019 жылдың 1 наурызынан бастап қолданысқа енеді.

Сонымен қатар, отырыс барысында «Атамекен» ҰКП басқарма төрағасы А. Мырзахметов сөз сөйледі. Оның айтуынша, мемлекеттік сатып алулар мен квазимемлекеттік сектор субъектілерінің сатып алу мәселелері отандық кәсіпкерлердің құқықтарын қорғауға, олардың біліктіліктерін арттыруға оң ықпал етеді.

Өз кезегінде «Самұрық-Қазына» ҰӘҚ» АҚ басқарушы директоры – хатшылық басшысы Ә. Пірметов 2018 ж. сатып алулар жүйесін жетілдіру бойынша атқарылған жұмыстар туралы баяндады. Осылайша, отандық өңдеуші өнеркәсіпті қолдаудың жаңа шаралары әзірленді, Қордағы сатып алулар оңтайландырылды, сатып алуларды жүргізу мерзімдері қысқартылды, алдын-ала біліктілікті іріктеу процесі жақсарды, электронды сатып алудың жаңа платформасы енгізілді.

Мәселені қарау қорытындысы бойынша ҚР Премьер-Министрі Бақытжан Сағынтаев бұл бағытта ауқымды жұмыстар атқарылғанын атап өтті. Еліміздегі бизнес ахуалды жақсартуға ықпал ететін мемлекеттік сатып алулар саласындағы негізгі мәселелерді шешуге бағытталған түзетулер енгізілді. Осыған орай, барлық мемлекеттік органдар, өңірлердің әкімдіктері ұлттық стандарттарды көрсету, бір көзден сатып алулар көлемінің өсуіне жол бермеу тұрғысынан отандық тауар өндірушілерді қолдау талаптарын сақтау шараларын қабылдауы тиіс. Қаржы министрлігіне осы Заң бойынша кең ауқымды ақпараттық-түсіндіру жұмыстарын жүргізу және қажетті заңға қосалқы актілерді қабылдау тапсырылды.

www.primeminister.kz

Бүгін Үкімет отырысында «Президенттің бес әлеуметтік бастамасын» іске асыру мәселесін қарау қорытындысы бойынша ҚР Премьер-Министрі Бақытжан Сағынтаев Мемлекет басшысы тапсырмаларының орындалуын бақылауда ұстауды тапсырды. Аталған бастамалардың еліміздің барлық дерлік тұрғынының мүдделеріне әсері бар.

Білім және ғылым министрі Е. Сағадиевтің, еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрі М. Әбілқасымованың, энергетика министрі Қ. Бозымбаевтың, ұлттық экономика бірінші вице-министрі Р. Дәленовтың және ауыл шаруашылығы бірінші вице-министрі А. Евниевтің, сондай-ақ, Шығыс Қазақстан облысының әкімі Д. Ахметовтың, Астана қаласының әкімі Б. Сұлтановтың, Шымкент қаласының әкімі Ғ. Әбдірахымовтың баяндамаларын тыңдағаннан кейін Премьер-Министр Президенттің бес әлеуметтік бастамасы — бұл Мемлекет басшысының ауқымды бағдарламасы, оның әр адамның өміріне әсері бар екенін атап өтті. Сондықтан әрбір бастаманы сапалы жүзеге асыру қажет.

Бірінші бастама бойынша жұмысты жалғастыру қажет, сондай-ақ Ұлттық банктің отырыста айтылған ұсыныстарын қарастыру керек. Биыл «7–20–25» бағдарламасының қазіргі кедергілерін жойып, іске асыру барысын жеделдету қажет.

Салық жүктемесін азайтуға қатысты екінші бастама орындалды.

Үшінші бастама қосымша білім гранттарын беру тұрғысынан орындалды. Енді жатақханалар салу мәселесі қалды. ҚР БҒМ деректеріне сәйкес, биыл алғашқы жатақханалар салынады. Премьер-Министр биыл жоспарланған 5 мың орынды пайдалануға беру қажет екенін айтты. Бұдан өзге, Білім және ғылым министрлігіне әкімдіктермен бірлесіп, отырыс барысында айтылған ұсыныстарды пысықтау тапсырылды.

Төртінші бастамаға қатысты, шағын несиелер бойынша жоспарлы көрсеткіштерге қол жеткізу қажеттігі аталып өтті. Сонымен қатар, аталған мәселенің, әсіресе қалаларда, орындалу сапасын арттыруға ерекше көңіл бөлу керек. Ұлттық экономика, еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрліктері тарапынан үйлестіру жұмыстарын күшейту тапсырылды. Бұдан өзге, өңірлерде берілген шағын несиелердің игерілуін қамтамасыз ету мақсатында себептерін талдап, кедергілерді жою тапсырылды. Аталған мәселеде бағдарламаға «Бизнес-Бастау» жобасының түлектерін тарту тұрғысынан «Атамекен» ұлттық кәсіпкерлер палатасының ерекше рөлі аталып өтті.

Бесінші бағытты орындау тұрғысынан «Сарыарқа» газ құбырын уақытылы салып, іске қосуды қамтамасыз ету қажет. Энергетика министрі Қ. Бозымбаевқа бұл мәселені ерекше бақылауда ұстау тапсырылды.

www.primeminister.kz

Бүгін ҚР Премьер-Министрі Бақытжан Сағынтаевтың төрағалығымен өткен Үкімет отырысында Президенттің Бес әлеуметтік бастамасын іске асыру аясында «Сарыарқа» магистральді газ құбырын салу жобасының ағымдағы жағдайы туралы энергетика министрі Қ. Бозымбаев баяндады.

Еске сала кетейік, «Сарыарқа» магистральді газ құбырын салу жобасы еліміздің энергетикалық қауіпсіздігін қамтамасыз етуге, орталық және солтүстік өңірлерді сенімді және үздіксіз газбен жабдықтауға, сондай-ақ, жалпы экологиялық жағдайды жақсартуға бағытталған.

Әлеуметтік-экономикалық әсері:

• магистральді газ құбырының бірінші кезегінің бойындағы 171 елді мекенді кезең-кезеңімен қамтамасыз ету;

• магистральді газ құбыры трассасының бойындағы инфрақұрылымды дамыту;

• құрылыс кезеңінде 1690-нан астам жұмыс орнын және пайдалану кезеңінде шамамен 200 жұмыс орнын құру;

• Астана қаласының және магистральді газ құбырының бойындағы басқа да елді мекендердің экологиялық жағдайын жақсарту.

ҚР Энергетика министрлігінің деректеріне сәйкес, 2018 жылғы 19 қарашада «АстанаГаз ҚМГ» АҚ мен «ҚазҚұрылысСервис» МГҚК» АҚ арасында «Сарыарқа» магистральді газ құбырын салу туралы келісімшартқа қол қойылды. Жұмыстар кестесіне сәйкес бір мезгілде бес желілік ағынды жүзеге асыру арқылы магистральді газ құбырын салу жоспарланып отыр. Монтаждау және құбырға гидросынауды жүргізу арқылы магистральді газ құбырының желілік бөліктерін салуды аяқтау 2019 жылдың соңына қарай белгіленді.

Мердігердің техникасын, жабдықтары мен жұмысшыларын жұмылдыру биылғы қаңтардың соңында басталады. Трассаны дайындау 27 ақпанда басталмақ. Бұл ретте, желілік құбырдың бірінші партиясын жеткізуді осы жылғы наурызда бастап, тамызда аяқтау жоспарланып отыр. Желілік құбырлардың дәнекерлеу жұмыстары биыл 21 наурызда басталады.

Қ. Бозымбаевтың айтуынша, газ тарату желілері бойынша қазіргі таңда Астана қ,. Ақмола және Қарағанды облыстарының әкімдіктері газ тарату желілерінің бірінші кезегін салудың жобалық-сметалық құжаттамасын (ЖСҚ) аяқтауда.

Әкімдіктердің ақпаратына сәйкес, 2019 жылдың І тоқсанында ЖСҚ бойынша мемлекеттік сараптама қорытындысын алу күтілуде.

Жоғарыда көрсетілген жобалар бойынша ЖСҚ-ға «Мемсараптама» РМК-нің кешенді ведомстводан тыс сараптамасының оң қорытындысы алынғаннан кейін Энергетика, Қаржы министрліктері мүдделі мемлекеттік органдармен және ұйымдармен бірлесіп, заңнамада белгіленген тәртіпте «Сарыарқа» магистральді газ құбыры трассасының бойындағы елді мекендерге газ тарату желілерін салуды қаржыландыру мәселесін пысықтайтын болады.

Қ. Бозымбаевтың айтуынша, аталған тапсырма тұрақты бақылауға алынған.

www.primeminister.kz

Бүгін Парламент Cенаты Халықаралық қатынастар, қорғаныс және қауіпсіздік комитетінің кеңейтілген отырысында «Каспий теңізінің құқықтық мәртебесі туралы конвенцияны ратификациялау туралы» заң жобасы талқыланды.

«Конвенцияға 2018 жылғы 12 тамызда Ақтау қаласында Қазақстан, Әзербайжан, Иран, Ресей және Түрікменстан президенттері қол қойды. Бұл құжаттың қол қойылуына 25 жылға созылған келіссөздер себепші болды. ҚР Президенті Нұрсұлтан Назарбаев Ақтау саммитінде сөз сөйлеу кезінде конвенцияны Каспий теңізінің конституциясы деп атап, бұл құжат өңірдегі қауіпсіздік, тұрақтылық пен өркендеудің кепілі деп мәлімдеді», - деп тоқталды ҚР Сыртқы істер министрінің бірінші орынбасары Мұхтар Тілеуберді.

Каспий теңізінің құқықтық мәртебесі бойынша мәселелер тараптардың айрықша құзыретіне жатады. Мемлекеттердің егемендігін, аумақтық тұтастығын, тәуелсіздігін, егемендік теңдігін құрметтеу, күш немесе күшпен қорқытуды қолданбау, өзара құрмет, ынтымақтастық, бір-бірінің ішкі істеріне араласпау секілді қағидалар негізінде жүзеге асыралатын болады. Каспий теңізінің акваториясы әртүрлі құқықтық режімдерде болатын ішкі сулар, аумақтық сулар, балық аулау аймақтары және ортақ су кеңістігі белгіленді. Аумақтық сулар ені 15 теңіз милінен аспайды. Ал олардың сыртқы сулары теңіздегі мемлекеттік шекаралар болып бекітілді.

Оның айтуынша, Каспий теңізінің түбі мен қойнауын секторларға бөлу жалпы мойындалған қағидалар мен халықаралық құқықтық нормаларды назарға ала отырып, шекаралас және қарама-қарсы орналасқан мемлекеттердің уағдаластықтары бойынша, яғни мүдделі мемлекеттердің арасындағы жеке келісімдер негізінде жүзеге асырылады.

«Біздегі ақпаратқа сәйкес Каспий жағалауындағы барлық мемлекеттер конвенцияны ратификациялау үшін қажетті ішкі рәсімдерді орындауға кірісіп кетті. Өткен жылдың 14 желтоқсанында Түрікменстан жағы оны ратификациялау процесін аяқтағанын хабарлады», - деді М. Тілеуберді.

Өз кезегінде Халықаралық қатынастар, қорғаныс және қауіпсіздік комитетінің төрайымы Дариға Назарбаева конвенцияға қол қойылу оқиғасы үлкен жетістік екенін атап өтті.

«Ақтауда тарихи құжатқа қол қойылғанын білесіздер. Көп жылдар бойғы жүргізілген келіссөздер нәтижесінде тиісті жетістікке қол жеткіздік. Сондықтан конвенцияға қол қойылу оқиғасы тек біздің ғана емес, сонымен қатар барлық Каспий маңы елдерінің жеңісі», - деді Д. Назарбаева.

Талқылаудан кейін комитет мүшелері заң жобасына қолдау білдіріп, Сенаттың жалпы отырысына шығару туралы шешім қабылдады.

Естеріңізге сала кетейік, 2018 жылдың тамызында Каспий маңы мемлекеттерінің бесінші саммитінде бес елдің басшысы Каспий теңізінің құқықтық мәртебесі туралы конвенцияға қол қойды.

ҚазАқпарат

Бүгін ҚР Премьер-Министрі Бақытжан Сағынтаевтың төрағалығымен өткен Үкімет отырысында Президенттің Бес әлеуметтік бастамасын іске асыру барысы қаралды. «Шағын несие беруді көбейту» төртінші бағытын орындау бойынша еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрі М. Әбілқасымова, ауыл шаруашылығы бірінші вице-министрі А. Евниев және ұлттық экономика бірінші вице-министрі Р. Дәленов баяндады.

Мемлекет басшысының тапсырмасы бойынша Төртінші әлеуметтік бастама аясында Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігі кәсіпкерлікті дамыту арқылы халық табысының артуын қамтамасыз ету үшін өзін-өзі жұмыспен қамтығандар мен жұмыссыз азаматтарға шағын несие беруді жүзеге асыруда. Осылайша, 2018 жылы бағдарламаны қаржыландыру 20 млрд теңгеге, оның ішінде ауылдарда – 14 млрд, қалаларда – 6 млрд теңгеге ұлғайды.

«Қосымша бөлінген қаражатты есепке алғанда, шағын несие берудің жалпы сомасы 62 млрд теңгені құрады. Оның ішінде 45 млрд теңге ауылдық жерлерге (73%) және 17 млрд теңге (27%) қалалық жерлерге жіберілді. 2018 жылға арналған шағын несиемен қамту жоспары 14 мың адамды құрады», — деді министр М. Әбілқасымова.

Бағдарламаның талаптарына сәйкес шағын несиелер микробизнесті ашу, қолданыстағы бизнесті кеңейту және зәкірлік кооперацияны дамыту мақсатында беріледі. Шағын несиелер 5 жыл мерзімге, ауыл шаруашылығы саласындағы жобаларға 7 жылға дейінгі мерзімге 6%-дық атаулы мөлшерлемемен беріледі. Сондай-ақ, істі жаңадан бастаушы кәсіпкерлерге несие сомасының 85% аспайтын кепілдіктер беріледі.

2018 жылы Төртінші әлеуметтік бастаманы тиімді іске асыру үшін Бағдарламаға:

ауылдар мен қалаларда микрокредит беру лимиттерін саралауды;

зәкірлік кооперацияны дамыту үшін ауылдық елді мекендерде шағын несие беру мөлшерін 5 мыңнан 8 мың айлық есептік көрсеткішке дейін ұлғайтуды;

өңдеуші ауыл шаруашылығы кәсіпорындары аясында зәкірлік кооперацияны дамытуды және шағын несиелер беру рәсімдерін жеңілдетуді;

Бағдарламаға қатысушылар санын жұмыс істеп жүрген кәсіпкерлермен толықтыруды;

жұмыс істеп жүрген кәсіпкерлер, зәкірлік кооперация мен ауыл шаруашылығы кооперативтері қатысушылары үшін кемінде бір жаңа тұрақты жұмыс орнын құру бойынша талаптарды азайтуды;

мемлекеттік тіркеу мерзімі салық органдарында үш жылдан асатын кәсіпкерлерді – зәкірлік кооперация қатысушыларын кепілдендіру нормаларын қосуды көздейтін өзгерістер енгізілді.

М. Әбілқасымованың мәлімдеуінше, 2018 жылдың қорытындысы бойынша шағын несие беру бағдарламасы бойынша барлығы 59,5 млрд теңге немесе игерілді, оның ішінде ауылдарда – 45,4 млрд теңге, қалаларда – 14,1 млрд игерілді. 2018 жылы барлығы 14 053 шағын несие берілді, оның ішінде ауылдарда – 12 760 немесе жылдық жоспардың 116%, қалаларда – 1 293. Ауылдарда шағын несие берудің орташа мөлшері 3,5 млн теңгені, ал қалаларда 11 млн теңгені құрады.

Берілген шағын несиелердің ішінен стартап жобаларды қолдауға — 9 772 шағын несие, зәкірлік кооперацияның жаңа бағытын дамытуға — 1 024, жеке істі кеңейтуге — 3 257 шағын несие берілді.

Экономика салалары бөлінісінде мал шаруашылығын дамытуға — 76%, өсімдік шаруашылығын дамытуға — 2,7%, құс шаруашылығын дамытуға — 2,2%, көлік және қоймалау саласына — 6%, өңдеу өнеркәсібі саласына — 2%, басқа да қызмет түрлері бойынша — 5,6% шағын несие бөлінді.

М. Әбілқасымованың айтуынша, шағын несие беру бағдарламасы аясында өзін-өзі жұмыспен қамтығандардың қатарынан 13 367 адам және 1 686 жұмыссыз адам кәсіпкерлікпен айналысуға, сондай-ақ, өз қызметін заңдастыруға мүмкіндік алды. Сонымен қатар, жұмыс орындарын құру түрінде маңызды әлеуметтік әсер алынды. Шағын несие алған адамдар қосымша 12 613 жұмыс орнын құрды.

Айта кету керек, Бағдарлама аясында шағын несие алу шарттарының бірі — «Бастау-Бизнес» жобасы бойынша бизнес негіздеріне оқыту. Аталған жоба «Атамекен» ұлттық кәсіпкерлер палатасымен бірге іске асырылып жатыр. 2018 жылы оқумен 28,3 мың адам немесе жылдық жоспардың 100%-ы қамтылды, олардың ішінде 19,4 мың қатысушы өздерінің бизнес-жобаларын қорғап шықты, ал 7,7 мың адам шағын несие алды. 2018 жылы оқыту қорытындысы бойынша бизнесін бастаған қатысушылардың 95%-ы бюджетке салық аудара бастады.

М. Әбілқасымованың айтуынша, биыл бөлінген қаражат есебінен 14 мың адамды, оның ішінде ауылдық жерлерде 12 мың адамды, ал қалаларда 2 мың адамды шағын несиемен қамту міндеті тұр. Осы жылы шағын несие беру бағдарламасын қаржыландыру көлемі 62 млрд теңгені құрайды.

ҚР ЕХӘҚМ деректеріне сәйкес, биыл шағын несие беру бойынша көрсеткіштерді орындау үшін бағдарлама операторларына өңірлердің әкімдіктерімен бірлесіп, үш жақты несиелік келісімдерге қол қоюды тездету және бөлінген қаражаттардың мақсатқа сай пайдаланылып, соңғы қарыз алушыларға жетуін қамтамасыз ету қажет.

«Шағын несие беруді дамыту» бағытында ауыл шаруашылығындағы жұмысқа ерекше көңіл бөлінеді. Ауыл шаруашылығы бірінші вице-министрі А. Евниев ауылдық елді мекендер мен шағын қалаларда бизнес жобаларды іске асыруға шағын несиелер беру «Еңбек» мемлекеттік бағдарламасы аясында іске асырылып жатқанын атап өтті. Аталған мақсаттарға 2018 жылы 44,7 млрд тг көлемінде бюджеттік несие бөлінген, соның ішінде 13,9 млрд тг — Президенттің Бес әлеуметтік бастамасы аясында бөлінген қосымша қаражат. Бұдан өзге, шағын қаржыландыру ұйымдары мен несиелік серіктестіктер арқылы берілетін шағын несиелерді кепілдендіру тетігі қарастырылған. Оператор — «ҚазАгроКепіл» АҚ. 2018 жылы 1,6 млрд теңге сомасына 553 кепілдіу берілді. 2019 жылы 12 мың шағын несие беру көзделген, соның ішінде 2400 — жаңа бизнеске.

Өз кезегінде, ұлттық экономика бірінші вице-министрі Р. Дәленов 2018 жылы қалаларда шағын несие беруге 13,9 млрд теңге бөлінді, оның ішінде 6,1 млрд теңге Бес әлеуметтік бастама аясында республикалық бюджеттен қосымша бөлінген. Қалалар мен моноқалаларда 14,4 млрд теңге сомасына 1 311 жоба қаржыландырылды.

Кепілдік жеткіліксіз болған жағдайда, кәсіпкерлерге шағын несиелерді 85%-ға дейін кепілдендіру ұсынылады. Осылайша, 2018 жылы 2,8 млрд теңге сомасына 484 кепілдік келісімшарты жасалды. Бұл әрбір үшінші несиеге кепілдік берілгенін көрсетеді. 2019 жылы республикалық бюджеттен 9,3 млрд теңге бөлінді, жергілікті бюджеттен 7 млрд теңге бөлу жоспарланған.

Сонымен қатар, бұған дейін бұрыннан келе жатқан кәсіпкерлер Бағдарламаға қатыса алмады. Енді мұндай шектеулердің алынып тасталуына байланысты берілген шағын несиелердің саны айтарлықтай артады. Бұған қоса, Қазақстанның барлық өңірінде шағын қаржы ұйымдарын құру жұмыстары жүргізіліп жатыр.

www.primeminister.kz

Бүгін ҚР Премьер-Министрі Бақытжан Сағынтаевтың төрағалығымен өткен Үкімет отырысында Президенттің Бес әлеуметтік бастамасын іске асыру барысын қарау аясында жоғары білім берудің қолжетімділігі мен сапасын арттыру, сондай-ақ студент жастардың өмір сүру жағдайларын жақсарту бойынша атқарылып жатқан жұмыстар туралы білім және ғылым министрі Ерлан Сағадиев баяндады.

Министрдің айтуынша, 2018 жылы гранттар саны 20 мыңға көбейтілді. Еліміздегі гранттардың жалпы жыл сайын бөлінетін саны 69 мыңға жетті: 53 мың студент – бакалавриатта, 13 мыңы – магистратурада, 2 мыңнан астам адам PhD бағдарламалары бойынша білім алып жатыр.

Е. Сағадиев барлық грант алушылардың 50%-ы техникалық мамандықтар бойынша (34 мың) білім алып жатқанын атап өтті. Олардың ішінде ақпараттық-коммуникациялық технологиялар, киберқауіпсіздік, радиотехника және электроника секілді еңбек нарығы үшін маңызды бағыттар бар. «Серпін» бағдарламасы бойынша ауыл жастарына 5 мың грант қарастырылған. Гранттардың шамамен 20%-ы мұғалімдерді даярлауға, оның ішінде тілдік біліктілікті күшейтуге бағытталған.

Барлық жоғарғы оқу орындарында техникалық және ауыл шаруашылығы мамандықтары бойынша гранттар құны ұлттық ЖОО-лардағы гранттармен бірдей болып, 635 мың теңгені құрады. Осылайша, білім және ғылым министрінің айтуынша, Мемлекет басшысының гранттарды бөлу және құнын арттыру туралы тапсырмасы толығымен орындалды.

Жоғары білімнің қолжетімділігін қамтамасыз ету үшін қосымша шаралар қабылданып жатыр.

Біріншіден, ҰБТ жылына 4 рет өткізіледі. 2019 жылғы қаңтар айында бірінші рет тестілеу өткізілді. Оған 35 мыңнан аса мектеп түлегі қатысты. Оларға ақпан айынан бастап ақылы оқу үшін жоғарғы оқу орындарына түсуге мүмкіндік берілді.

Екіншіден, «Білім туралы» заңға енгізілген өзгерістерге сәйкес бакалавриатқа ұқсас магистратураға қабылдаудың жаңа моделі енгізілуде. Білім беру грантын тағайындау үміткерлерге ЖОО таңдау мүмкіндігін бере отырып, кешенді тестілеу нәтижелерінің негізінде іске асырылады.

Бұған қоса, Е. Сағадиев Министрлік жатақханаларда жаңа орындарды беру жұмыстарын жалғастырып жатқанын айтты. 2019 жылы 5000 орын беру көзделген.

«Бүгінде үш жарым ай ішінде бізге 11 144 орынға 20 өтініш келіп түсті, 6556 орынға 12 келісімшарт жасалды. Олардың көбісі салына бастады. Сонымен қатар, осы айдың соңына дейін 4588 орынға тағы 8 келісімшарт жасасуды жоспарлап отырмыз. Бұл – келесі жылы берілетін жобалар», — деді Е. Сағадиев.

ҚР білім және ғылым министрі осы жоба іске асырыла бастағаннан бері білім беру ұйымдары өз қаражаттары есебінен, осы мемлекеттік тапсырыс тетігін қолданбай 2780 орынға аррналған 10 нысанды енгізгенін атап өтті.

Жалпы, 2022 жылдың соңына дейін 75 мың жаңа орындарды пайдалануға беру үшін барлық жағдай жасалған. 170 жер телімі анықталған. Олардың 121-і білім беру ұйымдарына тиесілі, 49-ын әкімдіктер бөлген. 27 ұйым жобалық-сметалық құжаттаманы (ЖСҚ) әзірледі, 62-сі әзірлеп жатыр. Әзірленген және үлгілік ЖСҚ банкі құрылды, оны жобаның жаңа қатысушылары пайдалана алады.

107 жоба бойынша қаржыландыру көздері анықталды: 50 жоба — өз қаражаттары есебінен, 57-сін — инвесторлардың қаражаты есебінен іске асыру жоспарланып отыр.

Тетікке қатысуға жеке секторды тарту мәселесі аса өзекті әрі ынталандырудың қосымша шараларын талап етеді. Атап айтқанда, ҚР БҒМ Бизнестің жол картасын 2025 жылға дейін ұзарту аясында құрылыс салушылардың несие мөлшерлемелерін субсидиялауды ұсынады. Сонымен қатар, жергілікті атқарушы органдар тарапынан жер телімдерін бөлу жұмысын жеделдету қажет.

«Жалпы алғанда, Мемлекет басшысының Үшінші бастамасы жоспарланған мерзім аясында жүзеге асырылып жатыр және оны тұрақты бақылауда ұстап отырмыз», — деп түйіндеді Е. Сағадиев.

www.primeminister.kz

Бүгін ҚР Премьер-Министрі Бақытжан Сағынтаевтың төрағалығымен өткен Үкімет отырысында Президенттің Бес әлеуметтік бастамасын іске асыру барысы қаралды.

«7–20–25» бағдарламасын іске асыру барысы туралы Ұлттық банк төрағасы Данияр Ақышев баяндады. Аталған бағдарлама қазақстандықтардың тұрғын үй жағдайларын жақсартуға бағытталған. Қатысу шарттары өткен жылдың ортасында бекітілді. Ипотека нарығын дамыту үшін заңнамалық түзетулер енгізілді. Бағдарлама операторы – «Баспана» ұйымы құрылды. Бағдарлама 2018 жылғы шілдеде іске қосылды. Бағдарламаны іске асыруға 8 банк қатысады.

Биылғы 17 қаңтардағы жағдай бойынша «7–20–25» бағдарламасы аясында 52 млрд теңгеге 4350 өтінім мақұлданды.

«Бағдарламаны іске асыру барысы бұқаралық ақпарат құралдарында, әлеуметтік желілерде жүйелі түрде жарияланады. Тәулік бойы колл-орталық жұмыс істейді. Ұлттық банктің аумақтық бөлімшелері мен “Баспана” ипотекалық ұйымы барлық өңірлердегі халықпен және еңбек ұжымдарымен кездесу өткізуде. Халықпен белсенді түрде түсіндіру жұмысын жүргізуге 6 млн-нан астам азамат қамтылды», — деді Д. Ақышев.

ҚР Ұлттық банкі Бағдарламаны жандандыру үшін бірқатар шараны ұсынады:

тұрғын үйге сұранысты, демографиялық өсімді және халық көші-қонын ескере отырып, тұрғын үй құрылысын еліміздің перспективалық өңірлерінде қамтамасыз

ету;

ЖАО-ға «Баспана» ИҰ қаражаты есебінен тұрғын үй салуға қаржы тарту құқығын беру;

«Нұрлы жер» бағдарламасы бойынша салынған үйлерді Тұрғын үй құрылыс жинақ банкі арқылы салымшылар мен кезекте тұрғандарға және барлық азаматтарға «7-20-25» бағдарламасы бойынша ипотекалық қарыздар арқылы сату.

Тұрғын үй сертификаттарын беру нақты сипатқа ие болуы керек және Бағдарламаның басында ғана болуы мүмкін;

Үкіметтің Бағдарламаға меншік құқығында баспанасы бар азаматтарға қатысу құқығын беру мүмкіндігін зерделеуі;

Бес әлеуметтік бастаманың екінші бағытын іске асыру аясында жалақысы төмен жұмысшылардың еңбекақысын көбейту үшін олардың салық жүктемесін азайту бойынша атқарылып жатқан жұмыстар туралы ұлттық экономика бірінші вице-министрі Руслан Дәленов баяндады.

«Барлық дайындық жұмыстары жүргізілді және аяқталды. Заңнамалық өзгерістер 2019 жылдың 1 қаңтарынан бастап күшіне енді, салық төлеушілердің арасында түсіндіру жұмыстары жүргізілді, жергілікті бюджеттердің шығындарын өтеу көзделген, нормалар қолданылуда», — деді Р. Дәленов.

Бірінші вице-министр заңнамалық өзгерістерге қатысты, Салық кодексінде жалақысы 63 125 теңгеден төмендер үшін тәртіп өзгергенін айтты. Олардың салық жүктемесі 10 есе төмендетілді және 2 млн-ға жуық жұмысшы жылына 15 мың теңгеге дейін қосымша кіріс алады.

Жергілікті бюджеттердің шығындарын өтеу бойынша айтар болсақ, өзгерістер жергілікті бюджеттердің шығындарына әкеледі. Осыған орай, аталған шығындар республикалық бюджет комиссиясының отырысында қаралды және мақұлданды. Республикалық бюджетте трансферттер көзделген. Осылайша, жергілікті бюджеттердің кірістері жеңілдіктердің арқасында азаймайды.

Бұған қоса, Р. Дәленов барлық жұмыс берушілер өзгерістермен танысқанын, халық арасында түсіндіру жұмыстары жүргізілгенін атап өтті.

Сонымен қатар, екінші бастамада жеке табыс салығының прогрессивті шкаласын енгізу мүмкіндігін зерделеу тапсырылған. Бірінші вице-министрдің айтуынша, халықаралық тәжірибе зерделенді және жалдамалы еңбекке ақы төлеудегі ағымдағы жағдайға егжей-тегжейлі талдау жүргізілді.

Жалпы, ҚР ҰЭМ деректеріне сәйкес, жалақысы төмен жұмысшылардың салық жүктемесін азайту туралы тапсырма орындалды.

www.primeminister.kz

Бүгін Үкімет үйінде Қазақстан Республикасының Премьер-Министрі Бақытжан Сағынтаев Палата президенті, «КАТКО» ЖШС бас директоры Жерар Фриес бастаған «Франция–Қазақстан» сауда-өнеркәсіптік палатасының өкілдерімен кездесу өткізді.

Кездесу барысында инвестициялар, ауыл шаруашылығы, энергетика және цифрландыру салаларындағы екіжақты ынтымақтастық мәселелері талқыланды. Бұдан өзге, Қазақстан–Франция қарым-қатынасын одан әрі кеңейтуге қатысты бірлескен жұмыстардың жоспары қаралды.

Қазақстан мен Франция арасындағы тауар айналымы 2018 жылғы қаңтар–қараша аралығында $4 млрд құрады, бұл өткен жылдың сәйкес кезеңіндегі көрсеткіштен ($3,1 млрд) 27,3%-ға жоғары. Қазақстаннан Францияға экспорт 2018 жылғы қаңтар–қараша айларында 27,7% өсіп, $3,4 млрд құрады.

www.primeminister.kz

Сейсенбі күні, 22 қаңтарда, сағат 10:00-де Үкімет үйінде ҚР Үкіметінің отырысы өтеді.

Отырыстың күн тәртібінде:

Бес әлеуметтік бастаманы іске асыру барысы;

Мемлекеттік сатып алулар мен квазимемлекеттік сектор субъектілерінің сатып алу мәселелері.

Отырыс қорытындысы бойынша ҚР Үкіметінің баспасөз орталығында ҚР қаржы вице-министрі Руслан Бекетаевтың және ҚР ҚМ мемлекеттік сатып алу заңнамасы департаментінің директоры Сәбит Ахметовтың қатысуымен баспасөз конференциясы өтеді.

Тікелей таратылымдарды PrimeMinister.kz сайтынан, Фейсбук, «Вконтакте», Твиттер, Перископ әлеуметтік желілерінен, Ютуб ресми арнасынан, сондай-ақ Андроид пен Айфонның мобильдік қосымшаларынан көре аласыздар.

www.primeminister.kz

ҚР Үкіметінің қаулысымен Асхат Қанатұлы Аймағамбетов басқа жұмысқа ауысуына байланысты ҚР білім жəне ғылым вице-министрі лауазымынан босатылды.

Асхат Аймағамбетов 1982 жылы Қарағанды облысында дүниеге келген. Е. Бөкетов атындағы ҚарМУ тарих факультетін, Қарағанды «Болашақ» актуалды білім беру институтының заң факультетін, «саяси ғылымдар» бағыты бойынша Еуразия ұлттық университетін тəмамдаған.

Еңбек жолын 2002 жылы Е. Бөкетов атындағы ҚарМУ-ден бастаған, 2004–2005 жылдары «Аңсар» жастар лигасы» ҚБ төрағасы болған, 2005–2006 жылдары «Медиа СП» ЖШС директоры, 2006–2012 жылдары — Е. Бөкетов атындағы ҚарМУ саясаттану және әлеуметтану кафедрасының оқытушысы, аға оқытушысы, доценті ретінде қызмет атқарған.

2012–2014 жылдары Нұра ауданы әкімінің әлеуметтік мәселелер жөніндегі орынбасары қызметін атқарған. 2014 жылғы ақпан айынан бастап 2017 жылғы тамызға дейін – Қарағанды облысы Білім беру басқармасының басшысы.

2017 жылдан бастап қазіргі таңға дейін ҚР білім жəне ғылым вице-министрі қызметін атқарған.

www.primeminister.kz

 

Мұрағат

Қаңтар
2019
ДсСсСрБсЖмСнЖк
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Мемлекеттік орган басшыларының блог-тұғырнамасы

Өту